انتظامی

اعتماد به کاربر ناشناس مجازی دردسرساز شد

اعتماد به کاربر ناشناس مجازی دردسرساز شد

رئیس پلیس فتای استان گفت: شخصی که با سوء استفاده از اعتماد چندین خانم اقدام به دریافت تصاویر شخصی آنها کرد و سپس با تهدید این که قصد انتشار تصاویر را دارد، از نامبردگان اخاذی می کرده توسط پلیس فتا استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ “رسول جلیلیان” با اعلام این خبر گفت: درپی ارجاع یک فقره پرونده اخاذی اینترنتی با تهدید به انتشار تصاویر شخصی به پلیس فتای استان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که متهم با معرفی خود به عنوان خانم به کاربران فضای مجازی نزدیک شده و پس از دریافت تصاویر شخصی آنها با تهدید به انتشار تصاویر، اقدام به اخاذی از مالباخته می نمود.
رئیس پلیس فتای استان البرز اضافه کرد: بلافاصله با انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی نامبرده در حین تردد در محورهای مواصلاتی استان البرز دستگیر شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم علیرغم اینکه در تحقیقات تکمیلی منکر ارتکاب جرم انتسابی بود اما با روبرو شدن با مالباخته به ناچار لب به اعتراف گشود و به انجام اخاذی از شاکی پرونده و چند خانم دیگر اعتراف کرد.
سرهنگ جلیلیان با اشاره به ادامه تحقیقات در خصوص این پرونده برای کشف شکات احتمالی دیگر خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی باید در نظر داشته باشند که هیچکس در این فضا قابل اعتماد نیست و اطلاعات شخصی و تصاویر خصوصی خود را به هیچ وجه نباید در اختیار افراد ناشناس قرار دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا