اقتصادی

پرداخت 34 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال 1401 به مراکز تولیدی البرز

پرداخت 34 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال 1401 به مراکز تولیدی البرز

 

مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز اعلام کرد: 34 هزار میلیارد ریال تسهیلات طی سال گذشته از سوی این بانک به مراکز کوچک ، متوسط و بزرگ تولیدی استان البرز پرداخت شد.

به گزارش روزنامه ایران در البرز ، مدیر شعب بانک کشاورزی مهندس محمودی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی برگزار شد گفت : امسال 132 طرح تولیدی در بخش کشاورزی استان با حمایت بانک کشاورزی بهره برداری می شود که برای راه اندازی این طرح ها حدود پنج هزارو 600 میلیارد ریال  اعتبار تخصیص داده ایم

. وی ادامه داد: افزون براین تسهیلات ، مبلغ833 میلیارد ریال  برای طرحهای دانش بنیان (تولید بذر وداروهای دامی )1788 میلیارد ریال  تسهیلات سرمایه ای و سرمایه درگردش برای حمایت از دامداران استان طی سال گذشته پرداخت شده است

محمودی گفت: 616 میلیارد ریال طی سال گذشته برای جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی مانند سرما ، سیل ، تگرگ و خشکسالی در بخش دام، طیور ، محصولات باغی و محصولات زراعی استان توسط این بانک پرداخت شد.

وی در ادامه افزود : در طی سنوات اخیر از مجموع املاک تملیکی 111 واحد تولیدی غیر فعال و بدهکار بانکی این استان 73 ملک با هدف فعال سازی دوباره و کمک به امر تولید در اختیار تولید کنندگان قرار گرفت.

مدیر شعب بانک کشاورزی البرز گفت : طبق بند خ ماده 33 برنامه ششم توسعه اگر کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی تنها تسهیلات بانکی را پرداخت کنند سود را دولت تضمن کرد و بانک کشاورزی جرائم را می بخشد مضافا اینکه درسال 1401 تعداد 330فقره  جرایم مربوط به کشاورزان خسارت دیده به مبلغ 112میلیارد ریال شامل بخشودگی قرار گرفت .

وی تامین اعتبار برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و حمایت از جوانی جمعیت را به عنوان اولویت برنامه های بانک کشاورزی استان در سال جاری ذکر کرد وخاطر نشان کرد : در سال 1401 میزان تسهیلات پرداختی این بانک نسبت به سال ماقبل قبل 112 درصد رشد داشت.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرزیادآور شد: یکی از اولویت های این بانک حمایت از توسعه کشت گلخانه ای با هدف استفاده بهینه از آب و خاک است که در حال حاضر تعداد 32طرح گلخانه ای به مساحت 24 هکتار در البرز با اعتباری بالغ بر 2480 میلیارد ریال در دست اجرا می باشد  .

محمودی در خاتمه با اشاره به اهمیت تامین گوشت سفید و قرمز در استان البرز اظهار کرد:در سال 1401 تعداد 642 فقرع تسهیلات سرمایه در گردش با مبلغ 1788میلیارد ریال به واحدهای دامداری و همچنین مبلغ 606 میلیارد ریال نیز به واحد های مرغداری و صنایع مربوطه  جهت تجهیز و تکمیل طرح پرداخت شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا