آموزشاجتماعی

راه اندازی2 دانشکده جدید مهارت و کار آفرینی با 69 رشته تحصیلی در البرز

راه اندازی2 دانشکده جدید مهارت و کار آفرینی با 69 رشته تحصیلی در البرز

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به تغییر رویکرد آموزشی به سمت کارآفرینی و مهارت محوری اعلام کرد: در سال تحصیلی جاری 2 دانشکده مهارت و کارآفرینی با 69رشته در واحد کرج و هشتگرد راه اندازی شد که سه هزار و 200دانشجو جذب این رشته ها شد.

وی بیان کرد: 64رشته مهارتی و کاربردی از سال گذشته تاکنون در این دانشگاه تاسیس شده است.

دکتر حسین کلانتری خلیل آباد در نشست با خبرنگاران افزود: با تاسیس این رشته ها زمینه برای فراگیری آموزش های مهارتی و کاربردی در این دانشگاه فراهم شده ضمن آنکه تعدادی از رشته های فاقد متقاضی از دستور کار آموزشی خارج شد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته نیز 12 رشته کارشناسی ارشد جدید به دانشگاه آزاد اسلامی البرز ابلاغ شد، ادامه داد: حسابداری قضایی، حقوق عمومی، روانشناسی ورزشی، فیزولوژی ورزشی، مشاوره ، مهندسی رایانه، معماری، مکانیک و مکانیک ساخت و تولید از جمله رشته های جدید این دانشگاه است.

وی راه اندازی2 مرکز آموزشی جدید در طالقان و فردیس طی سال تحصیلی جاری را از دیگر اقدامات برشمرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت: دانشکده بین الملل با جذب 600دانشجوی خارجی از مهرماه امسال در این دانشگاه فعالیت خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به تعداد بیش از 40 هزار دانشجوی و تردد روزانه بیش از 16 هزار دانشجو در این دانشگاه خاطر نشان کرد: از بین 570 واحد دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور تاکنون هفت واحد آنها توانسته اند مجوز راه اندازی دانشکده بین الملل و جذب دانشجوی خارجی را دریافت کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به فعالیت دانشکده هوش مصنوعی با پنج هزار دانشجو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در صنایع برق و کشاورزی این دانشگاه گفت : برهمین اساس این دانشگاه مهرماه امسال میزبان همایش ملی و نمایشگاه هوش مصنوعی است.

کلانتری خلیل آباد با اشاره به تنوع رشته های علمی این دانشگاه و ظرفیت های آن گفت: همکاری با شهرداری ها و دهیاری های استان در قالب قراردادهای دوجانبه کلید خورده است.

وی همکاری فنی با شهرداری گرمدره کرج ، دهیاری های استان در حوزه های تخصصی را از جمله برنامه برشمرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا