اقتصادی

138 هزار تن انواع نهاده های کشاورزی در روستاهای البرز توزیع شد

138 هزار تن انواع نهاده های کشاورزی در روستاهای البرز توزیع شد

مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع نهاده های کشاورزی و دامی سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی و کشاورزی این استان در بین کشاورزان و دامداران توزیع شد.

عادل مصدقی  افزود: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان البرز طی سال ۱۴۰۱ این میزان نهاده های دامی نظیر سبوس، جو، ذرت دانه ای، کنجاله سویا، کنجاله پنبه و کنسانتره دامی را خریداری و میان تولیدکنندگان واحدهای دام و طیور استان توزیع کرد.

وی در ادامه به تأمین و توزیع دیگر نهاده‌های کشاورزی در سطح استان نیز اشاره و اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان البرز در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۵۰ تن انواع بذور اصلاح شده نظیر گندم و جو را تولید، فرآوری و در بخش کشاورزی استان تامین و توزیع کرده است.

وی گفت: همچنین نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی، ریز مغذی، آلی و زیستی و بیش از سه هزار و ۵۰۰ هزار لیتر انواع سموم تأمین و در بخش کشاورزی استان توسط شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان البرز توزیع شده است.

مصدقی اضافه کرد: در طی این مدت ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات و اعتبارات توسط تشکل های تحت پوشش جذب شده و سه میلیون و ۳۵۰ هزار لیتر مواد سوختی شامل گاز، بنزین و نفت سفید نیز توسط شبکه استان وتامین توزیع شده است.

شبکه تعاون روستایی استان البرز دارای حدود ۸۰ تشکل و تعاونی روستایی می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا