اقتصادیسیاسی

نماینده مجلس : بانک های عامل به دغدغه های کارآفرینان البرز توجه کنند نماینده مجلس : بانک های عامل به دغدغه های کارآفرینان البرز توجه کنند

نماینده مردم ساوجبلاغ ،‌نظرآباد،‌طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تقویت بخش تولید و اشتغال برای کاهش مشکلات معیشتی مردم گفت : انتظار می رود بانک های عامل به دغدغه های کارآفرینان استان توجه بیشتری کنند.

 علی حدادی در نشست بررسی مشکلات اقتصادی استان البرز که با حضور مدیرکل امور اقتصاد و دارایی و مدیران شبکه بانکی استان برگزارشد، اظهار کرد: اولین و مهمترین موضوع از نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی جراحی اقتصادی در کشور است که در راستای سلامت اقتصادی جامعه اقداماتی صورت می گیرد

وی با اشاره به جایگاه اداره کل اقتصاد و امور دارایی در توسعه استان البرزگفت: اقتصاد و امور دارایی استان باید نگاه ویژه ای به استفاده از فرصت های سرمایه گذاری ، رفع موانع و کاهش دغدغه های مردم به ویژه تولید کنندگان و کار آفرینان داشته باشد.

حدادی ضمن بررسی و تحلیل آمار عملکردی ارائه شده در حوزه اقتصادی و بانکی استان ابراز امیدواری کرد در سال‌های آتی با همراهی این بخش شاهد افزایش ارتقای شاخص اقتصادی استان البرز باشیم.

۹۰ درصد تکالیف بانکی البرز در بخش تولید محقق شد

یوسفعلی مهرپویا ، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های البرز و رییس اداره امور شعب بانک ملی ایران این استان گفت : امسال به رغم ناترازی نقدینگی با اهتمام بانک های عامل ۹۰درصد تکالیف و تعهدات بانکی البرز در حوزه های تولید، صنعت ، کشاورزی و امثال آن محقق شد.

وی به ضرورت اصلاح ساختار بانکی اشاره کرد و افزود:بر اساس تاکیدات نظام مقدس اسلامی و در راستای اجرای کامل بانکداری اسلامی ، بهره مندی از تجارب و دانش بانکی خبرگان حوزه بانکداری می تواند در ارتقای شاخص های بنگاه داری و حجم نقدینگی تاثیر گذار واقع شود.

مهرپویا برنامه شبکه بانکی کشور به ویژه بانک ملی را واگذاری بنگاه های اقتصادی اعلام کرد و گفت:مقوله بنگاه داری در تضاد با منافع بانک‌ها است اما خلق بنگاه از مهم‌ترین وظایف بانک‌ها می باشد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های البرز اظهار کرد: سیاست‌های به کارگرفته شده توسط بانک‌ها در ایجاد حجم نقدینگی و همچنین کنترل تورم بسیار می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی تاکید کرد: انتظار می رود با حمایت نمایندگان مردم در مجلس برخی ضوابط بانکی برای توسعه اقتصادی ، جذب جوانان و کاهش دغدغه ها در این بخش برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ حمایت از تولید در بخش‌های صنعت، کشاورزی و مسکن استان البرز در چارچوب مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی توسط بانک‌های استان آثار مفیدی در پی داشته است اما در برخی موارد برای پیشگیری از سوء استفاده برخی افراد نظارت لازم صورت گیرد.

مهرپویا گفت: البرز در بخش حمایت بانکی از تولید در بخش‌های مسکن، کشاورزی و صنعت و رفع موانع تولید همانند سال‌های قبل در کشور پیشتاز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا