اجتماعیفرهنگی

برگزاری رویداد ایده پردازی هیات ها در البرز

ولایی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

برگزاری رویداد ایده پردازی هیات ها در البرز

نشست خبری رویداد ایده پردازی ایده ویژه استان البرز با حضور حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز و کریمی معاون مرکزی هیات کشور و  دبیر مرکزی رویداد در محل این اداره کل برگزار شد.

در این نشست کریمی دبیر این رویداد با بیان این که هدف ما از راه اندازی این جریان در فضای هیاتی با توجه‌ به این که  شاهد این هستيم هیات و کانون‌ها ایده های خوبی ارائه می دهند ، اما به دلیل برخی مشکلات این ایده‌ها در سطح محلات و هیات ها باقی می ماند گفت: در بستر هیات ها فضای مناسبی برای خلق ایده های بکر وجود دارد که باید متبلور شوند .

وی اظهار کرد: با ارایه فراخوان برای موضوع‌های مختلف ایده ها ارسال می شود و داوری اولیه صورت گرفته و از بین رویدادهای ارائه شده حدود ۳۰ رویداد برگزیده می شود.

کریمی بیان کرد: همچنین به مدت سه روز میزهای ایده‌پردازی شکل می گیرد و یک میز سه نفره شکل گرفته و در ادامه‌ ایده ها مورد پردازش قرار گرفته و منتهی به‌ یک فرصت ارائه و مورد داوری قرار می گیرد.

این مسوول تصریح کرد: در کنار این جریان حمایت از ایده ها صورت می‌گیرد و مسائل مطرح شده که در زمینه مسایل فرهنگی و اجتماعی،کشور است با قرار گرفتن در این رویداد مورد پایش و حل قرار ميگيرد.

دبیر مرکزی رویداد ایده پردازی هیات  گفت: خروجی ایده ها اجرایی شده و حتما وارد فاز  اجرایی خواهد شد و صرفا منتهی،به جمع آوری ایده ها نبوده و مسیر و ظرفیت ها را به صورت کامل طی خواهد کرد.

کریمی اظهار کرد: وظیفه سازمان‌تبلیغات نیز شتاب دهی به این نوع ایده پردازی ها خواهد بود.

این مسول تصریح کرد: قطعا این ایده ها می‌تواند جریان ساز بوده و منشا خدمات فرهنگی در سطح کشور باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: مردم از ما توقع دارند که نشاط جامعه را بالا ببریم .

ولایی برحق بیان کرد: ۸۶ مسجد در دور جدید تا روز پایانی، اعتکاف برگزار کردند که از این‌تعداد ۱۲مجموعه اعتکاف دانش آموزی داشته و ۳۰ هزار نفر معتکف در این تعداد مسجد معتکف شدند.

وی ادامه داد: یک‌دهم‌مساجد استان موفق به برگزاری اعتکاف شدند که عدد قابل توجهی است و در برخی مناطق مجبور به قرعه کشی شدیم.

وی افزود:  اعتکاف از رویش های انقلاب است و حضور این همه معتکف از برکات انقلاب است‌.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در بخشی دیگر تصریح کرد: در استان البرز در مرحله اول ۱۸ ویژه برنامه جشن فرشتگان در حال اجراست.

این‌مسوول بیان کرد: این‌اتفاق و شور، یک‌مانور بزرگ و شوری شیرین در کودکان است.

ولایی برحق با اشاره به رویداد ایده پردازی هیات   گفت: مُصر هستیم این رویداد را هر ساله برگزار کنیم‌آن هم بدون خط کشی هایی که برخی از سازمان‌ توقع دارند که خوشبختانه مورد توجه مردم قرار گرفت.

وی تاکید کرد: این حرکت، حرکتی قوی بوده و ما سومین‌استان اجرا کننده اين ایده هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق اظهار کرد: در استان البرز ۴ هزار هیات با سلایق و قومیت های،مختلف وجود دارد و در تلاش هستیم در برنامه های فرهنگی و مذهبی به همه قشرهای جامعه با هر طیف و سليقه ای،فرصت ظهور دهیم و ایده ها به عنوان مثال‌ در این رویدادها مورد توجه و منصه ظهور قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: از ۴ هزار هیات حداقل ۱۰۰ مجموعه ما می‌توانند عنوان با بیان‌ و ارایه ایده خود در این‌مجموعه ثبت نام کنند.

ولایی برحق اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ ایده برتر برای دور اول برگزیده می شود و به هر ۲۰هیات مبلغ ۱۰۰ میلیون  وام‌۴ درصد کالا ارائه خواهد شد.

این مسوول بیان کرد:  ۱۲ اسفندماه روز آخر این رویداد بوده و هر کدام ‌از هیات ایده های خود را در جمع هیات هابیان خواهد کرد و جریان مطالبه کمک‌به منتخبین، وظیفه بزرگی است که با همراهی اصحاب رسانه میسر خواهد شد.

وی با ارایه محورهای این‌ایده از جمله؛ محورهای حل مسایل محلات، تقویت نشاط محلات، انسجام اجتماعی محلات تصریح کرد: سه مجموعه منتخب ایده پردازی معرفی خواهند شد و جوایز ارزنده ای به آن ها تقدیم خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا