آموزش

شرکت معلمان در طرح ملی توانا، راهکارتوسعه حرفه‌ای معلمان و زیربنای مدرسه پویا و نوآور

فرزاد شعبانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

شرکت معلمان در طرح ملی توانا، راهکارتوسعه حرفه‌ای معلمان و زیربنای مدرسه پویا و نوآور

imageمدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: ۱۱ هزار و ۲۵۶ معلم مقطع ابتدایی این استان در طرح ملی «توانا» شرکت کرده‌اند تا مدرسه را به محیطی پویا، یادگیرنده و نوآور تبدیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری چکاوک البرز نیوز، فرزاد شعبانی با اشاره به اینکه مدرسه امروز باید فراتر از کلاس‌های درس تعریف شود، گفت: این طرح با هدف ارتقای نقش معلمان و کیفیت‌بخشی به فرایند آموزشی در استان اجرا شده است.

وی تأکید کرد: طرح توانا یک برنامه صرفاً آموزشی یا اداری نیست، بلکه طرحی برای بازآفرینی نقش معلم در مدرسه است. اجرای این طرح، فرصتی برای فعال‌سازی کارگاه‌های حضوری و ارتقای دانش و مهارت معلمان و مدیران دوره ابتدایی فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: در قالب طرح توانا، معلمان علاوه بر توسعه مهارت‌های فردی، از تجربه‌های یکدیگر بهره‌مند می‌شوند و شبکه یادگیری حرفه‌ای در استان شکل می‌گیرد.

شعبانی توسعه حرفه‌ای معلمان را زیربنای تحول آموزشی دانست و گفت: اگر بخواهیم از تراکم محتوای درسی عبور کنیم و یادگیری معنا‌دار را در مدرسه نهادینه سازیم، راهی جز سرمایه‌گذاری بر رشد حرفه‌ای معلمان نداریم. طرح توانا پلی بین تجربه‌های معلمان و دانش علمی روز است.

وی با اشاره به نقش نوین معلم در این طرح اظهار کرد: در طرح توانا، معلم تنها تسهیل‌گر آموزش نیست، بلکه راهنمای مسیر رشد دانش‌آموزان، حلقه اتصال مدرسه با جامعه و یک یادگیرنده مادام‌العمر است.

شعبانی این طرح را حرکتی نو در مسیر ارتقای حرفه‌ای معلمان و کیفیت‌بخشی آموزشی عنوان کرد و گفت: دوره‌های طرح توانا در حوزه‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی طراحی شده تا به بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری در مدارس استان منجر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا