انتظامی

انهدام باند 8 نفره کلاهبرداري تلگرامي در کرج

انهدام باند 8 نفره کلاهبرداري تلگرامي در کرج

جانشين انتظامي استان از شناسايي و دستگيري 8 نفر از اعضاي باند ‏کلاهبرداري تلگرامي كه با درج آگهي جعلي فروش گوشي تلفن همراه و لوازم خانگي در يک کانال تلگرامي از 250 نفر از شهروندان مبلغ 100 ميليارد ريال کلاهبرداري کرده بودند خبرداد‎. ‎

سردار”محمد نادربيگي”در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري پليس بيان داشت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر اينكه صفحه اي در بستر پيام رسان تلگرام اقدام به تبليغ لوازم خانگي و گوشي تلفن همراه با قيمت هاي مناسب کرده و پس از واريز وجوه کالايي براي ما ارسال نشده و اقدام به کلاهبرداري کرده است بررسي موضوع در دستور كار کارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي انجام شده مشخص شد مالباختگان پس از مشاهده آگهي فروش لوازم خانگي و گوشي تلفن همراه يکي از کانال هاي تلگرامي با شخص آگهي دهنده تماس برقرار کرده و با توجه به درخواست فروشنده اقدام به واريز مبالغي به حساب وي مي کنند ولي فروشنده نه تنها کالايي براي آن ها ارسال نمي کند بلکه پاسخگوي تماس هاي آنان نيز نبوده است.
جانشين انتظامي استان تصريح کرد: در اين راستا مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه پليسي موفق شدند 6 نفر از اعضاي اين باند را شناسايي و ضمن هماهنگي با مرجع قضائي آنان را در نقاط مختلف شهرستان کرج دستگير کنند.
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينکه 2 نفر از همدستان اين 6 نفر کلاهبردار نيز که اقدام به تهيه تعدادي از کارت هاي بانکي به نام افراد بي سواد و معتادان متجاهر به منظور استفاده از عمل مجرمانه خود مي کردند گفت: تا کنون 250 نفر از قربانيان اين پرونده شناسايي شده و ارزش کلاهبرداري صورت گرفته 100 ميليارد ريال برآورد شده است.
وي در پايان به شهروندان توصيه کرد: بسياري از صفحات و تبليغاتي که در شبکه‌هاي اجتماعي هستند، تقلبي بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب در اين صفحات اقدام به کلاهبرداري مي‌کنند لذا از شهروندان تقاضا داريم قبل از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت طرف ديگر معامله هيچ‌گونه وجهي به اين حساب‌ها واريز نکنند و حتماً هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.
سردار نادربيگي خاطر نشان کرد: شهروندان مي‌توانند آخرين و به روزترين آموزش‌هاي لازم درخصوص استفاده صحيح از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي را از طريق سايت پليس فتا به نشاني اينترنتي www.cyberpolice.ir دريافت کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا