اقتصادی

البرز در خیلی از شاخص های اقتصادی رتبه برتر را داراست

البرز در خیلی از شاخص های اقتصادی رتبه برتر را داراست

عزت الله افضلی معاون امور اقتصادی استاندار الیرز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت یحیا سنوار دبیر کل جنبش حماس فلسطین بدست رژیم خونخوار صهیونیست ، گفت: ما استانی با سوق الجیشی متفاوت از سایر استان های کشور را داریم که ضمن همجواری با پایتخت در خیلی از شاخص های اقتصادی دارای رتبه برتر است.

افضلی افزود : کم وسعتی خاک استان و تراکم جمعیت بالا و همچنین راه های مواصلاتی ریلی، هوایی و جاده ای که  چهارده استان را به پایتخت متصل میکند ،  شرایط جذاب و ویژه ای  را در این استان برای  سرمایه گذاری ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۷۸۲ واحد تولیدی صنعتی دارای پروانه بهره برداری و نیز تعدادکثیری واحد های کارگاهی که در حد تولیدات یک کارخانه فعال هستند در استان البرز مستقر هستند.

معاون امور اقتصادی استاندار البرز یادآور شد: وجود  ۱۵۰واحد صنعتی مهم تولید ملی در البرز ، در حوزه مواد غذایی در این شاخص، البرز را به استان برتر تبدیل کرده است.

افضلی افزود: در خیلی از گروه های تولیدی اعم از شاخه مواد دارویی ،صیفی،تولید محصولات باغی هسته دار ، تولید داروهای گیاهی و… استان البرز رتبه اول را دارد.

وی ادامه داد: از لحاظ رتبه پژوهشی و علمی، با استقرار موسسات تحقیقاتی و پژوهشی در استان  و نیز تولید  بذر هیبریدی استان البرز سرآمد و شاخص کشور است.

معاون استاندار با اشاره به استقرار شرکت مپنا در این استان گفت: در تولید توربین های نیروگاهی هم شاخصه  استان دارای رتبه برتر کشوری است که خوشبختانه به لحاظ  استقرار شرکت های دانش بنیان ، استان رتبه ۱را دارد و به لحاظ تعداد (۴۵۰شرکت ) رتبه ۴کشور را استان به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در بخش تولید جهیزات پزشکی در رقابتی تنگا تنگ با استان تهران البرز همیشه یا برابری با تهران داشته یا برتر از تهران بوده است.

افضلی ادامه داد: در شاخه تولید پوشاک و البسه با ۲۴۰۰ واحد تولیدی که زنجیره کامل تولید را داراست استان در حال رشد خوبی در تولیدپوشاک است.

این مسئول با اشاره به مشکلات تولید در استان گفت: در حال حاضر در GDP  استان  رشد صنعت ۳۰ درصد، در بخش کشاورزی ۵درصد و خدمات و بازرگانی 60 در صد است.

معاون امور اقتصادی استاندار در خاتمه یادآور شد: پاشنه آشیل توسعه اقتصاد کشور تامین مالی بخش تولید است که براساس تحریم ها ی ظالمانه و سختی تهیه مواد اولیه برای تولید، تامین مالی تولید کنندگان یکی ازموضوعات مهم در استان است  و بانک ها باید در این زمینه استان را  بیشتر کمک کنند که در همین راستا ما در بحث جمع آوری سرمایه توسط بانک ها و میزان تسهیلات ارائه شده در استان به دنبال رفع  ناترازی موجود هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا