اجتماعی

آیین بزرگداشت مهندس فاتح یزدی در کرج

آیین بزرگداشت مهندس فاتح یزدی در کرج

محمدصادق فاتح یزدی (۱۲۷۷–۲۰ مرداد ۱۳۵۳) از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین سرمایه‌داران، کارخانه‌داران و کارآفرینان ایران در سال‌های پیش از انقلاب بود.

وی پدیدآورندهٔ جهانشهر و محله‌های مختلفی در کرج ومؤسس کارخانجات بسیاری چون جهان چیت در گروه صنعتی جهان بود.
از این کار آفرین به عنوان بنیانگذار کرج نوین هم نام برده می‌شود که خدمات و فعالیت‌های شایانی در پنج حوزه اقتصادی، اجتماعی، شهری، خدماتی و زیست‌محیطی، با ساخت بیمارستان(شهید مدنی)، بیش از ۱۷مدرسه در محله های مختلف کرج و دار الایتام فاطمه زهرا از وی به یادگار مانده است.
وی همچنین مؤسس بنیاد خیریه فاتح نیز می‌باشد.
محمد باقر هوشیار مدیرعامل حال حضر بنیاد فاتح در نشست خبری که به مناسبت مراسم یاد بود محمد صادق فاتح برگزار شد گفت: با توجه به اقبال کرجی ها از خدمات مرحوم فاتح و تقاضای بر زمین مانده چندین ساله مردم، بنیاد فاتح تصمیم گرفت امسال در هفدهم مهر ماه مراسمی تحت عنوان یاد بود فاتح برگزار نماید.
هوشیار افزود : از امسال نشان فاتح به پژهشگران، کار آفرینان، خیرین مدرسه ساز، موسسین دانش بنیان، بانوان موفق و درمانگران برتر سال اهدا خواهد شد.
وی ادامه داد: در برنامه امسال پخش مستند تقریبا کاملی از زندگی نامه ایشان که با هم آهنگی حوزه هنری البرز ساخته شده است اکران خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد فاتح یاد آور شد : تنها بانوی بدنه دولت ، عضو هیات مدیره بنیاد فاتح هستند که در ادامه احتمال جدا شدن از ما را دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا