اقتصادیصنعتی

بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال ضمانت نامه برای شرکت های دانش بنیان در البرز صادر شد

بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال ضمانت نامه برای شرکت های دانش بنیان در البرز صادر شد

رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز گفت: باید به فکر نسل آینده کشور باشیم و همه متولیان چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی باید به این باور برسیم که برای بقا باید به خودمان تکیه کنیم.

حسن محمدعلیزاده روز دوشنبه، ۱۹ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان صندوق پژوهش و فناوری استان واقع در پارک علم و فناوری البرز برگزار شد، گفت: ما در کشور زیرساخت‌های رشد و توسعه را در اختیار داریم ولی متأسفانه با چالش فعالیت جزیره‌ای در بخش‌های مختلف مواجه هستیم و همین باعث شده به تناسب امکانات رشد نکنیم.
محمدعلیزاده با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری برای رفع این چالش در پارک علم و فناوری البرز مستقر شد؛ افزود: با حضور در پارک علم و فناوری و قرار گرفتن در کنار پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشکده‌ها، ارتباط خوبی ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: باید به فکر نسل آینده کشور باشیم و همه متولیان چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی باید به این باور برسیم که برای بقا باید به خودمان تکیه کنیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری رسانه ها با این صندوق گفت: این صندوق تاکنون ۲۱ هزار میلیارد ریال ضمانت سرمایه گذاری برای ایده پردازان و تجاری سازی و تولید محصولات شرکت های دانش بنیان این استان صادر کرده است.

علیرضا باباخان در این نشست خبری اظهار کرد: یکی از کارهای خوب صندوق پژوهش و فناوری البرز حمایت از ایده تا تجاری سازی محصولات است.
وی بیان کرد: بسیاری از جوانان نخبه و پژوهشگر دارای ایده علمی و فناوری خوبی در قالب پایان نامه های دانشگاهی، کتاب و پژوهش هستند اما سرمایه اولیه حتی برای تاسیس شرکت را ندارند؛ در اینجا صندوق پژوهش و فناوری به کمک این ایده ها آمده و از آنها حمایت می کند تا ایده خود را به محصول تبدیل و حتی تا صادرات محصولات نیز آنها را همراهی خواهیم کرد.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز گفت : تلاش ها بر این است تا با حمایت از نخبگان و ایده پردازان علمی مسیر تولید و رونق کسب و کارها شکل بگیرد؛ این صندوق از تمام ایده های علمی و فناوری در بخش های مختلف زیستی، غذایی ، دارویی ، برق و امثال آن حمایت می کند.
وی تاکید کرد: کسانی که بتوانند در مدت ۶ ماه روند تولید و کسب و کار را شتاب بدهند از خدمات تسهیلات ضمانت نامه و سرمایه گذاری برخوردار می شوند؛ وقتی محصول قابلیت صادرات را داشته باشد شرکت دانش بنیان نیز در مسیر سرمایه گذاری قرار می گیرد.
باباخان یادآور شد: بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در البرز طی چهار سال اخیر توانستند از خدمات صندوق پژوهش و فناوری این استان بهره مند شوند؛مهمترین حمایت صندوق در بخش سرمایه گذاری است و تامین مالی به گونه ای است که شرکت دانش بنیان بتواند روی پای خود بایستد.
وی اظهار کرد: قرار گرفتن شرکت ها و افراد با سابقه تولیدی درخشان در کنار دانش بنیان ها و ایده پردازان علمی و فناوری موجب رونق فعالیت شرکت های نوپا در البرز شده است؛ برخی شرکت های دانش بنیان البرز تا صادرات محصولات خود پیش رفته اند.
مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری البرز گفت: در پژوهشکده جهاد دانشگاهی مستقر در این استان روی چهار داروی خاص سرمایه گذاری کردیم ؛بخشی از شرکت های نوپا و دانش بنیان به جای مراجعه به صندوق پژوهش و فناوری به طور مستقیم از بانکهای ا%D

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا