انتظامی

دستگيري فيشينگ کار حرفه اي در کرج

دستگيري فيشينگ کار حرفه اي در کرج

رئيس پليس فتا استان از دستگيري فردي که اقدام به برداشت ‏غيرمجاز از حساب 38 نفر از افراد کرده بود خبر داد.

سرهنگ “رسول جليليان” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري پليس، با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي مراجعه حضوري احدي از شهروندان به پليس فتا استان مبني بر برداشت غيرمجاز اينترنتي از حسابش ، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سايبري پليس فتا استان قرار گرفت.
وي بيان داشت: با اقدام به‌ موقع کارشناسان پليس فتا، متهم پرونده در يکي از نقاط شهرستان کرج شناسايي و در يک عمليات ضربتي در مخفيگاهش دستگير شد.
اين مقام انتظامي با بيان اينکه متهم با ارسال پيامک سود سهاد عدالت و پيامک ابلاغيه الکترونيکي سامانه ثنا افراد را به صفحه فيشينگ هدايت و سپس اقدام به سرقت اطلاعات بانکي و خالي کردن حساب افراد مي کند گفت:تاکنون 38 نفر از شکات از سراسر کشور شناسايي و ارزش کلاهبرداري بالغ بر 15 ميليارد ريال برآورد شده است.
رئيس پليس فتا استان در پايان به شهروندان توصيه کرد: در حفظ و نگهداري اطلاعات کارت بانکي خود کوشا بوده و به هيچ وجه اطلاعات شخصي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند و در هنگام خريدهاي اينترنتي و پرداخت وجه از طريق درگاه هاي بانکي به اصالت و جعلي نبودن اين درگاه ها دقت کامل داشته باشند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا