اجتماعی

بهره مندی ۴۰ هزار معلول البرزی از خدمات بهزیستی

بهره مندی ۴۰ هزار معلول البرزی از خدمات بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ۴۰ هزار معلول در مناطق شهری و روستایی این استان از خدمات توانبخشی ،آموزشی و رفاهی بهزیستی بهره مند هستند.

وجیهه محمدی فلاح در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ معلول البرزی که از زمان دولت های قبل پشت نوبت دریافت خدمات بودند با حمایت دولت سیزدهم از خدمات لازم بهره مند شدند.

وی بیان کرد: اتفاقات بسیار مبارکی در دولت سیزدهم در این سازمان رخ داد و این سازمان  تا قبل از دو.لت سیزدهم همواره از ناترازی خدمات رنج می برد که خوشبختانه با رشد ۵۰ درصدی اعتبارات  توانستیم خدمات خوبی به مددجویان و جامعه معلولین ارائه دهیم.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان این که خرید و تامین ویلچرهای فوق سبک کربنی برای مددجویان خریداری شده اظهار کرد: خرید این ویلچرها برای اولین بار انجام و امسال به مددجویان تحویل داده شد و برای اولین بار ویلچر های خریداری شده شخصی سازی شده که با توجه به معلولیت فرد طراحی و ساخته شده است از دیگر اقدامات در این خصوص بوده است.

محمدی گفت: شمار دریافت کنندگان حق پرستاری معلولان از ۶۰۰ نفر به بالای یک هزار ۲۰۰ فر در دولت سیزدهم رسید.

وی با اشاره به آزمون استخدامی ویژه افراد معلول بیان کرد: انجام این کار امر بسیار مبارکی بود که در گذشته به دلایل مختلف انجام نشد و با توجه به مطالباتی که مطرح شد با دستور رئیس جمهور و آقای مخبر برای اولین بار در کشور این آزمون برای معلولان برگزار شد و تعداد قابل توجهی از این افراد حدود ۴ هزار هزار و ششصد نفر قرار است با عناوین مختلف در دستگاه‌های کشور استخدام‌ شوند.

این مسئول افزود: در دولت سیزدهم رشد ۱۰۰ درصد در تامین تجهیزات داشتیم و سال گذشته ۱۰۰میلیارد ریال تجهیزات توانبخشی تامین اعتبار و ۶۰۰قلم سمعک برای مددجویان خریداری کردیم  که توزیع شهرستانی،شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار نفر از خدمات رایگان بهزیستی برخوردار شده اند، گفت: امسال هزینه تحصیل ۱۵۹ دانشجو در مقاطع مختلف بر اساس دهک بندی از طرف اداره کل بهزیستی البر پرداخت شده است.

محمدی فلاح ادامه داد: افزایش۵۰ درصدی رقم یارانه معلولان از جمله اقدامات اداره کل بهزیستی استان البرز در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه در حوزه کودکان بی سرپرست در استان البرز ۲۰ مرکز ۳۸۰ کودک را تحت پوشش دارند، افزود: ۵۸۰ کودک به صورت امداد گیر در خانواده های تحت پوشش بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

این مسوول خبر داد: ۳۱۸ نفر از‌ مددجویان البرز در طی‌ رویدادی جهیزیه‌ای به ارزش حدود ۸۰ میلیون تومان اهدا شد و مبلغ بیست میلیون تومان نیز کمک هزینه به آقايان در زمینه حمایت به مددجویان آقا اهدا شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: اکنون یک هزار و ۲۴۴ دانش آموز معلول در استان البرز از خدمات بهزیستی استفاده می کنند و در حوزه معتادان متجاهر پنج مرکز وجود دارد که یک مرکز مختص بانوان و چهار مرکز به آقایان اختصاص داده شده است.

محمدی در بخشی دیگر از این نشست با بیان این که ۱۲۴۴ نفر دانش آموز معلول در البرز داریم که از خدمات بهزیستی بهره مند می شود تصریح کرد: در موضوع خودکشی در گذشته آمار البرز بسیار بالا بود که با اقدامات انجام شده و اجرای طرح پیشگیری از خودکشی در مدارس ۶۰ هزار نفر از دانش آموزان در این طرح مورد آموزش قرار گرفتند

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا