اجتماعی

البرز پایلوت اجرای ۷ بسته ویژه طرح ۲۰۲۰ در کشور شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

البرز پایلوت اجرای ۷ بسته ویژه طرح ۲۰۲۰ در کشور شد

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استان البرز بعنوان پایلوت اجرای طرح ارائه بسته های آموزشی و پرورشی، فرهنگی و مذهبی، بهداشت و درمان، ورزشی، مسکن، تغذیه و اشتغال در محله های هدف ۲۰۲۰ شده و در این نشست تقسیم وظایف و مسئولیت ها با دستور استاندار البرز صورت گرفت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز، علی آقامحمدی در نشست با استاندار البرز که روز پنجشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با اشاره به پروژه هایی که در راستای اهداف قرارگاه اجتماعی استان در محله خط ۴ حصار چندی پیش مورد بهره برداری قرار گرفت، افزود: شاهد رضایتمندی مردم در این محله بودیم که نشان از توفیقات این قرارگاه به ابتکار استاندار البرز دارد.
وی ادامه داد: ساکنان این مناطق به نیازهای اولیه و ابتدایی مانند سرپناه، غذا، پوشاک، شغل و تحصیلات نیاز دارند و بر اساس قانون اساسی این موراد جزو حقوق ملت‌ها به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه در این محلات باید بر اساس برنامه ریزی انجام شده به کسانی که به هر یک از این خدمات نیاز دارند، خدمات مورد نیاز ارائه شود، اظهار کرد: توافق نامه ای با وزارت مسکن، بانک مسکن و اتاق تعاون برای ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق کم برخوردار، امضا شده است.

رئیس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار گفت: افرادی که در محلات کم برخوردار سند غیررسمی دارند، می‌توانند در سامانه بازآفرینی شهری ثبت نام کنند و دولت با دریافت هزینه به صورت قسطی یا به نرخ کارشناسی برای آنها سند صادر می‌کند تا آنها بتوانند اقدام به ساخت و ساز کنند.

آقامحمدی، طرح بیمه سلامت و پزشک خانواده را از دیگر خدمات ارائه شده برای مردم مناطق کم برخوردار اعلام کرد و افزود: بر اساس اعلام مسؤولان استانی کسی فاقد بیمه سلامت نبوده مگر اینکه از این طرح مطلع نباشد و برای این افراد هر موقع مراجعه کنند بیمه سلامت صادر می‌شود و باید با برنامه ریزی های لازم پزشک خانواده برای همه تعلق گیرد.

وی ثبت نام در کلاس‌های آزمون سراسری را از دیگر خدمات ارائه شده به دانش اموزان دور دوم دبیرستان‌ها اعلام و اظهار کرد: این دانش آموزان می‌توانند از طریق سامانه این دبیرستان به صورت رایگان در این کلاس‌ها ثبت نام کنند برای آنها ۱۰ آزمون و همچنین کلاس کنکور رایگان در طول تحصیل برگزار می‌شود.

رئیس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار با اشاره به برگزاری فوتبال خیابانی در محلات کم برخوردار از تیر امسال، گفت: قهرمان و نایب قهرمان محله در بازی‌های منطقه سپس شهرستان و استان شرکت می‌کند و با راهیابی به مسابقات سراسری جایزه بزرگ این مسابقات را کسب می‌کند.

آقامحمدی، نوجوان و جوانان ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال می‌توانند در سامانه فوتبال محلات ثبت نام کنند، ادامه داد: فدراسیون فوتبال نیز افرادی را برای شناسایی استعدادهای فوتبال محلات مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه تمام کوچه‌های محلات باید شهردار داشته باشد، ادامه داد: جوانان زیر ۳۰ سال می‌توانند شهردار محلات شوند و برای آنان دوره آموزش مدیریت صنعتی برگزار و مدرک رسمی به آنان اعطا می‌شود.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور محرومیت‌زدایی با اشاره به این‌که در حوزه اجتماعی باید به این موضوع توجه کنیم که عده‌ای از جامعه ما به دلایل مختلف از بقیه عقب مانده‌اند و باید آن‌ها را نیز مثل سایر افراد به جلو حرکت دهیم، افزود: این راندن به جلو به معنی کم کردن درد و گرسنگی در آن‌ها نیست بلکه می‌خواهیم عزت، موقعیت اجتماعی، توان و ثروت آنان را نیز افزایش داده و به نوعی توانمندسازی انجام دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که در حال حاضر ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در کشور شناسایی شده است، افزود: ما نیروهای جهادی زیادی در سراسر کشور داریم که ناشناخته و عمدتاً جوان هستند که با عشق و علاقه خدمت می‌کنند و ما نیازمند شکل‌گیری این جامعه هستیم.

آقا محمدی بر ضرورت کار جمعی و جهادی در خصوص پرداختن به محلات آسیب‌پذیر و توانمندسازی افراد تاکید کرد و گفت: وقتی دور هم جمع شویم و به معضلات می پردازیم کار درست شکل می‌گیرد، در این زمینه ضروری است که مسؤولان تلاش و کمک کنند تا با احترام و عزت کار انجام شود و بدانیم که خدمت به اقشار آسیب‌پذیر انسان را در برابر حوادث بیمه می‌کند.

وی به توانمند سازی جوانان تاکید و اظهار داشت: برای جوانان کاری کنیم که راه جدید پیدا کنند و در یافتن ثروت توانمند شوند باید قابلیت‌ها را در آن‌ها تقویت کنیم. عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر به این موضوع واقف باشیم که به طور متوسط فقط یک میلیارد ثانیه در زندگی وقت داریم و این تنها تمام دارایی ما است در وقت اسراف نمی‌کنیم و این دارایی را صرف کمک به دیگران می‌کنیم.

آقا محمدی گفت: با ارائه طرحی به وزارت علوم خواستار برپایی کلاس های مهارت آموزی در واحدها و شهرک های صنعتی شده ایم چراکه از این طریق دانش آموزان و دانشجویان با آشنایی به مهارت زودتر به اشتغال دست می یابند.

وی افزود: بنابراین امسال درصدد هستیم که طرح های توانمندسازی در محله های هدف را به پایان برسانیم و طرح تحول را اجرایی کنیم.

این مسئول گفت: بر این اساس با تدوین ۷ بسته مسکن، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، اشتغال، مسکن، ورزش، فرهنگ و مذهب و تغذیه با تعامل ۴ نهاد مسئول شامل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام و در این استان اوقاف و امور خیریه، بنیاد علوی و آستان قدس رضوی به اجرای اهداف خواهیم پرداخت.

وی افزود: استان البرز بعنوان پایلوت اجرای این طرح شده و در این نشست تقسیم وظایف و مسئولیت ها با دستور استاندار البرز صورت گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا