اجتماعی

کمالشهر میزبان جشنواره نمایشگاهی اقوام ایرانی

کمالشهر میزبان جشنواره نمایشگاهی اقوام ایرانی

برگزاری جشنواره های اقوام در جای جای ایران کوچک(البرز) ضمن ایجاد تعامل فرهنگی و نمایش سوغات اقوام ، همواره شادی شعف وصف ناپذیری را با خود به همراه دارد.

این مرتبه جشنواره نمایشگاهی اقوام در استان در بلوار گلهی کمالشهر و در جوار پارک 7 هکتاری شهید عجمیان برپا شده است و در آئین افتتاح این جشنواره محمد اسدی شهردار کمالشهر ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی گفت: امیدوارم مردم در این ایام که مصادف شده است با برگزاری انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز، روزهای خوبی را پیش رو داشته باشند و امیدوارمهمه مردم در این حماسه شرکت کرده و با یک انتخاب خوب رئیس جمهوری مردمی و رهرو راه شهید رئیسی را انتخاب کنند.
شهردار کمالشهر در خصوص برگزاری این جشنواره گفت:ما در راستای خدمات دولت به مردم و یکی از مهمترین دغدغه های شهید رئیسی که حمایت از مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار بود وهمواره مورد پیگیری های استاندار هم بوده است،مدیریت شهری کمالشهر هم در همین راستا جهت حمایت از این عزیزان
مجوز برگزاری این نمایشگاه داده شد.
وی افزود: این نمایشگاه که دارای بیش از 65 غرفه از اقوام مختلف ایرانی از اقصی نقاط مختلف کشور در آن حضور داشته و به معرفی سوغات و محصولات و صنایع دستی و خانگی خود به مردم کمالشهر اهتمتم داشته اند در پیاده راه بلوار گلهای کمالشهر که منتهی به پارک 7 هکتاری عجمیان میباشد برگزار شده است.
اسدی خاطر نشان کرد:مقام معظم رهبری با وجود تعدد اقوا در البرز،فرمودند البرز ایران کوچک است و ما اعتقاد داریم کمالشهر که مهاجر پذیرترین شهر کشور است نیز کرج کوچک است که از همه اقوام از همه جای ایران سربلند در آن سکنی دارند.
شهردار کمالشهر در خاتمه گفت: از همه عزیزانی که در راستای غنای فرهنگ ایرانی و تقویت آن کمک و تلاشمی کنند تا تغذیه سالم و ارگانیک را به همشهریان ارائه دهندتشکر و در حد امکان حمایت می کنیم.

در حاشیه این افتتاحیه هادی جعفری برگزار کننده جشنواره در خصوص این نمایشگاه در کمالشهر گفت: قریب به 70 غرفه در این مکان برپا شده است که از 25 استان کشور در این نمایشگاه حضور دارند و این نمایشگاه تا 15 تیرماه جایری همه روزه از ساعت 15 الی 23 پذیرای بازدید کنندگان کماشهری خواهد بود.

جعفری در ادامه افزود: بیشاز هزار محصول اعم از سوغات صنایع دستی و محصلات غذایی این 25 استان در معرض دید و فروش بازدید کنندگان قرار دارد و هر روز در این نمایشگاه جشنواره اقوام به نام یک استان و با همراهییک گروه هنرمند از همان استان و مسابقات بومی محلی برگزار می شود.
وی در خاتمه گفت: بیش از 140نفر بصورت مستقیم و حدود 500 نفر بصورت غیر مستقیم همه روزه در ایام برگزاری نمایشگاه آماده خدمت رسانی به بازدیدکنندگان هستندو ما بد از کمالشهر در منطقه باغستان شهر کرج پذیرای مردم عزیز کرجی خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا