آموزشاجتماعی

هفدهمین تور رسانه ای مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد

هفدهمین تور رسانه ای مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد

مرکز آموزش امام خمینی (ره) با بیش از 60 سال سابقه فعالیت آموزشی در راستای ماموریت های محوله خود، تاکید خاصی بر آموزش های کاربردی ملی و بین المللی جهت انتقال نوآورری و فن آوری های نوین به مزارع تولیدی در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور دارد و در همین راستا سالانه تورهای بتزدید آموزشی مختلفی را برگزار می کند.

در واپسین روز های آخرین ماه از فصل بهار هفدهمین تور رسانه ای در این مرکز و در راستاي آشنایی جامعه بهره‌بردار، علاقمندان و شهروندان با ظرفیت‌هاي آموزشی، کارآفرینی و گردشگري، به منظور بازدید از جاذبه‌ها، ظرفیت‌هاي فناوري و نوآوري کشاورزي بـا مشارکت بخش خصوصی دانش بنیان و فنـاور  برگزار شد.

پس از بازدید از گلخانه های سنتی و قدیمی مرکز که بیش از شصت سال قدمت دارد و شرکت ها و گلخانه های مدرن از جمله؛ شرکت دانش بنیان مزرعه سبز سعیدی، شرکت عصاره نگار ایرانیان، گلخانه تولید و پرورش گل و گیاهان آپارتمانی، موزه ماشین آلات کشاورزی، شرکت دانش بنیان سورین فناوران بذر پارسی (فرآوری و پوشش دهی بذر)، مرکز تحقیقات و تولیدی نودار، گلخانه تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی،گلخانه پرورش کاکتوس و ساکولنت، دکتر میر رحیمی رئیس مرکز آموزش در جمع خبرنگاران گفت:  تورهای رسانه‌ای در ادامه تورهای آموزشی، ترویجی و پژوهشی، تورهای گردشگری، تورهای نوآوری و تورهای صنعت پیشرو کشاورزی که بیش از یک دهه از برگزاری آنها در مرکز امام می‌گذرد،برنامه‌ریزی و اجرا می شود.

وی ضمن تشکر از زحمات اصحاب رسانه گفت: رسانه‌ها می‌توانند با نشان دادن پیشرفت های کشور و بیان واقعیت‌ها، امید را در کشور افزایش دهند.

رئیس آموزشگاه عالی امام خمینی (ره) یادآور شد: با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در مرکز امام، گردشگری نخبگانی در این مرکز شکل گرفته است و از ابتدای سال جاری تورهای متعدد نخبگانی برگزار شده است. برگزاری تورهای نخبگانی و نشان دادن توفیقات بخش خصوصی فعال در حوزه کشاورزی موجب تقویت اشتغال و جذب نخبگان در این بخش می شود.

وی یادآور شد: گردشگری کشاورزی طی سالهای اخیر شکل بهتری به خود گرفته است و در راستای آموزش و ترویج گردشگری کشاورزی ، این مرکز با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری البرز جلسات متعددی را برگزار کرده است هرچند که هنوز تعامل خوب و لازم برقرار نشده است.

میر رحیمی ضمن توضیح در خصوص دوره های آموزشی برگزار شده در این مرکز گفت: این مرکز علی رغم انجام تمامی ماموریت های آموزشی محوله مفتخر است که با همکاری دیگر سازمان های تحت پوشش تات دوره های آموزشی برای کشورهای دیگر را نیز در این مرکز برگزار نموده است از جمله دوره 28 روزه برای کشور تاجیکستان و یا دوره های آموزشی کشاورزی برای برخی از کشور های آفریقایی.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا