اجتماعی

 سنگفرش  معابر ۴۸ روستای شهرستان طالقان تمام شده است

 سنگفرش  معابر ۴۸ روستای شهرستان طالقان تمام شده است

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طالقان استان البرز اعلام کرد: معابر ۴۸ روستای تابعه این شهرستان در اجرای طرح هادی از اواخر دهه ۸۰ تاکنون آسفالت و سنگفرش شده است.

مهدی ملکی افزود: شهرستان طالقان دارای ۶۹ روستا است که بیشتر این روستاها از مزایای طرح هادی بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه امسال هزینه آسفالت و سنگفرش معابر هر یک از روستاهای شهرستان طالقان ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت : اکنون برای بهسازی معابر و زیبا سازی سیمای تعدادی از روستاهای این شهرستان با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

ملکی اظهار کرد: امسال ۱۵ میلیارد ریال برای بهسازی معابر روستاهای طالقان اختصاص یافته که ناچیز است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان طالقان افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و مناظر زیبای طبیعی، تمام روستاهای این شهرستان از ظرفیت گردشگری بهره مند هستند.

شهرستان طالقان به مرکزیت شهر طالقان، یکی از شهرستان‌های استان البرز است . شهرستان طالقان از شمال با استان مازندران، از شمال‌غربی با منطقه الموت از جنوب با ساوجبلاغ، و از غرب و جنوب غرب با زیاران همجوار است.

منطقه کوهستانی طالقان در ۹۰ کیلومتری شهر کرج قرار گرفته‌است. این ناحیه زیستگاه حیات وحش و گونه‌های متنوع گیاهی است که واجد ارزش‌های تفرجگاهی هستند. منطقه طالقان به غیر از آثار ارزشمند طبیعی که در خود جای داده‌است، اماکن زیارتی و تاریخی ارزشمندی نیز دارد که بر جاذبه‌های آن می‌افزایند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا