اقتصادی

سهم البرز از توليد ناخالص ملي سه درصد است

سهم البرز از توليد ناخالص ملي سه درصد است

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان البرز گفت: سهم اين استان از توليد ناخالص ملي سه درصد است.

توحيد شيريزاد افزود: سهم ارزش افزوده بخش صنعت ۳۰درصد، بخش خدمات ۶۰درصد، بخش كشاورزي پنج درصد و پنج درصد براي ساير بخش ها از توليد ناخالص داخلي استان را در بر مي گيرد كه در بخش خدمات با رتبه هفت كشور و در بخش صنعت با رتبه ۶ كشور بالاتر از ميانگين كشوري قرار دارد.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي در ادامه به بيان شاخص هاي عمده بازار كار زمستان سال گذشته استان پرداخت و بيان كرد : استان البرز با نرخ مشاركت اقتصادي ۴۰.۵ درصد و نسبت اشتغال ۳۷.۱ درصد و اشتغال ايجادي براي ۶۲ هزار و ۶۰۲ نفر، نرخ بيكاري ۸.۳ درصدي و رتبه ۱۵ كشور را كسب كرده كه پايين تر از ميانگين كشوري بوده است.

شيريزاد خاطرنشان كرد: سهم اشتغال بخش صنعت استان البرز در رتبه پنج، در بخش خدمات در رتبه سه و در بخش كشاورزي رتبه ۳۰ كشور را دارا مي باشد.

وي همچنين آمار صادرات غيرنفتي استان البرز در سال گذشته از مبدا گمركات استان را ۳۷۶ (ميليون دلار) با رشد۸۱ درصدي نسبت به سال ۱۴۰۱ عنوان كرد.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان البرز گفت: در سال گذشته مبلغ ۵۴۸ ميليون دلار جذب سرمايه گذاري خارجي در بخش صنايع ( آرايشي، پارچه،چاپ،شيميايي و انفورماتيكت) با سرمايه گذاراني از كشورهاي امارت متحده عربي، تركيه،چين،عمان، اتريش،هند براساس آمار مركز خدمات سرمايه گذاري استان داشته كه رشد بيش از پنج برابري را نسبت به سال ۱۴۰۱ تجربه كرده است.

وي افزود: همچنين اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي البرز ۲ اعزام به كشورهاي چين و امارات و سه پذيرش از كشورهاي چين، عمان و فرانسه داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا