انتظامی

مردم مبالغ فطريه خود را به موسسه هاي معتبر پرداخت کنند

مردم مبالغ فطريه خود را به موسسه هاي معتبر پرداخت کنند

رئيس پليس فتا استان با توجه به فرا رسيدن عيد سعيد فطر از کاربران خواست چنانچه قصد پرداخت فطريه و کفاره روزه خود در بستر فضاي مجازي يا از طريق موسسه هاي خيريه را دارند نسبت به اصالت آنها اطمينان و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند.
سرهنگ ” رسول جليليان ” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار کرد: در اين شرايط سوء استفاده کنندگان با تبليغات کاذب در فضاي مجازي سعي در جلب اعتماد کاربران را دارند تا از حساب‌هاي آنها برداشت غير مجاز کنند.
هموطنان براي هرگونه پرداخت فطريه و کفاره، فقط از طريق ارگان‌هاي ذيصلاح که توسط رسانه هاي رسمي اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌هاي اينترنتي در اين گونه صفحات خودداري کنند.
وي اضافه کرد: افراد سودجو و کلاهبردار با ايجاد صفحات جعلي در شبکه‌هاي اجتماعي با عناوين فريبنده و قرار دادن شماره حساب و نشاني جعلي سعي در ترغيب و کلاهبرداري از کاربران را دارند.
سرهنگ جليليان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با راه‌اندازي درگاه‌هاي جعلي (فيشينگ) و با سوءاستفاده از عناوين دروغ وابسته به ارگان هاي مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلي، اقدام به برداشت هاي غيرمجاز مي کنند.
رئيس پليس فتا البرز يادآور شد: کاربران به ويژه در فضاي مجازي چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌هاي معتبر مراجعه تا گرفتار اين کلاهبرداران نشوند.
اين مقام انتظامي تاکيد کرد: کاربران در صورت اطلاع از اين‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن 09380 به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا اعلام کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا