انتظامی

ارسال‎ ‎پيامک‎ ‎جعلي‎ ‎يارانه‎ ‎طرح‎ ‎فجرانه‎ ‎ترفند‎ ‎کلاهبرداران‎ سایبری

ارسال‎ ‎پيامک‎ ‎جعلي‎ ‎يارانه‎ ‎طرح‎ ‎فجرانه‎ ‎ترفند‎ ‎کلاهبرداران‎ سایبری

پليس‎ ‎فتا‎ ‎استان‎ ‎از‎ ‎کاربران‎ ‎خواست‎ ‎فريب‎ ‎پيامک‎ ‎جعلي‎ ‎در‎ ‎خصوص‎ ‎موارد‎ ‎مختلف‎ ‎يارانه‎ ‎معيشتي‎ ‎و‎ ‎يا‎ ‎ثبت‎ ‎نام‎ ‎جاماندگان‎ ‎آن‎ ‎را‎ ‎نخورند‎.‎
سرهنگ “رسول جليليان” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار کرد: با توجه به زمان واريز يارانه طرح فجرانه ،کلاهبرداران در اين شرايط کمين کرده و به انواع مختلف کلاهبرداري مي کنند که کاربران بايد مراقب باشند.
وي اضافه کرد: مجرمان سايبري با سو استفاده از اين شرايط اقدام به ارسال پيام هايي نظير” اطلاع از ميزان اعتبار و …” به کاربران کرده تا با فريب دادن آنها ، اقدام به تخليه حساب هاي بانکي نمايند.
اين مقام انتظامي گفت: ارسال پيامک هاي جعلي، ارائه لينک هاي ثبت نام، هدايت به درگاه هاي بانکي جعلي و معرفي اپليکيشن هاي مختلف توسط مجرمان سايبري در اين شرايط دور از ذهن نخواهد بود.
وي ادامه داد: مجرمان با راه اندازي سايت جعلي و ارسال پيامک اقدام به فريب و هدايت کاربران به درگاه‌هاي پرداخت جعلي بانک‌ها مي پردازند که مردم بايد براي پيشگيري از هرگونه جرم هوشيار باشند.
رييس پليس فتا استان اضافه کرد: مجرمان پس از هدايت متقاضيان به درگاه‌هاي جعلي (فيشينگ)، اطلاعات کارت بانکي آنها را کسب و سپس اقدام به کلاهبرداري مي کنند.
وي افزود : سهل انگاري و ناآگاهي کاربران سبب شده کلاهبرداران از اين فرصت سوء استفاده کرده برداشت غير مجاز هرروزه رو به افزايش است .
رييس پليس فتا البرز تاکيد کرد: پيامک هاي سازماني و رسمي از سرشماره هاي معتبر ارسال مي شوند و کاربران به هيچ عنوان به لينک هايي که از طريق سرشماره هاي ناشناس و شخصي ارسال شده مراجعه نکنند.
سرهنگ جليليان در پايان با توصيه به کاربران در صورت اطلاع از اين‌گونه مواردگفت :شهروندان بلافاصله مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا اعلام کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا