انتظامی

کلاهبرداري از طريق کپي کارت بانکي در گوهردشت

کلاهبرداري از طريق کپي کارت بانکي در گوهردشت

فرمانده انتظامي استان از شناسايي و دستگيري اعضاي باند سه نفره کلاهبرداري اسکيمري با اعتراف به 25 ميليارد ريال برداشت غيرمجاز در گوهردشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار “حميد هداوند” با اعلام اين خبر بيان داشت: به دنبال مراجعه تعداد زيادي از شهروندان به پليس فتا و اعلام اين موضوع که در يک بازه زماني مشخص از کارت بانکي آنها پول برداشت شده است، تيمي ويژه از کارشناسان پليس فتا استان بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: در تحقيقات ابتدايي با توجه به اينکه کارت بانکي مالباختگان در اختيار خود آنها بوده و برداشت به صورت کشيدن از پوز بانکي صورت گرفته بود، گرفتاري نامبردگان در دام کلاهبرداران اسکيمري براي ماموران محرز شد.

فرمانده انتظامي استان البرز اضافه کرد: در ادامه با بررسي تراکنش‌هاي صورت گرفته مشخص شد که همه مالباختگان به صورت مشترک از يک سوپرمارکت در منطقه گوهردشت در آن بازه زماني خريد داشته ‌اند.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: بلافاصله با هماهنگي مقام قضائي متصدي سوپرمارکت شناسايي و دستگير شد که در تحقيقات صورت گرفته از وي مشخص شد که به واسطه يکي از دوستان خارج از کشورش دستگاه اسکيمر تهيه و اطلاعات بيش از 300 کارت بانکي مشتريان خود را در يک بازه زماني چند روزه کپي برداري کرده است.

سردار هداوند ادامه داد: در خصوص اين پرونده دو متهم ديگر در يکي از استان‌هاي شمالي کشور که وجوه کلاهبرداري شده را تبديل به طلا و سکه مي‌کردند، شناسايي دستگير شدند.

وي گفت: ارزش کلاهبرداري صورت گرفته توسط اين باند اسکيمري بيش از 25 ميليارد ريال برآورد مي‌شود.

سردار هداوند در پايان با بيان اينکه متهمان با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شده و تلاش پليس براي شناسايي ساير مالباختگان ادامه دارد، به شهروندان توصيه کرد در هنگام خريد از در اختيار گذاشتن رمز کارت بانکي به متصديان و فروشندگان خودداري کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا