اجتماعی

شهرک های صنعتی البرز برنامه های سازگاری با کم آبی را عملیاتی کنند

شهرک های صنعتی البرز برنامه های سازگاری با کم آبی را عملیاتی کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر الزام شهرک های صنعتی استان به علمیاتی کردن برنامه های سازگاری با کم آبی خبر داد و گفت: طی سالهای گذشته برنامه های سازگاری با کم آبی استان البرز در چهار بخش شرب، کشاورزی، صنعت و فضای سبز تدوین و ابلاغ شده که باید از سوی بخش های مختلف بویژه شهرک های صنعتی استان مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، احمد افضلی با بیان این مطلب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که با حضور اعضا در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت و همچنین شهرک های صنعتی استان در این حوزه با عقب افتادگی در اجرای برنامه های ابلاغی مواجه هستند که باید به جد در دستور کار قرار گرفته و گزارش اقدامات صورت گرفته را به معاونت عمران استانداری ارسال کنند.
وی افزود: همانگونه که در جلسات گذشته نیز مورد تاکید قرار گرفته است استان البرز به دلیل محدودیت منابع آبی با مسائل و مشکلات متعددی مواجه است که از آن جمله می توان به برداشت های غیر مجاز از چاه های کشاورزی اشاره کرد که در حریم چاه های فنی آب شرب قرار گرفته و موجب تشدید تنش بحران آبی می شود.
افضلی خاطر نشان کرد: در این راستا اداره کل جهاد کشاورزی استان باید بر اساس قوانین موجود نسبت به پلمب چاههای مذکور اقدام کند.
گفتنی است الزام شهرداری های شهرهای استان مبنی بر استفاده از پساب تخصیص یافته از تصفیه خانه ها به منظور آبیاری فضاهای سبز شهری از دیگر مواردی بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر اجرای آن تاکید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا