انتظامی

هشدارپليس فتا البرز به فروشندگان مواد محترقه در فضاي مجازي

هشدارپليس فتا البرز به فروشندگان مواد محترقه در فضاي مجازي

رئيس پليس فتا استان نسبت به تبليغات فروش مواد محترقه در فضاي مجازي در اين استان هشدارداد.
سرهنگ “رسول جليليان” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار کرد: با توجه به روزهاي پاياني سال برخي افراد سودجو درفضاي مجازي اقدام به تبليغ، خريد و فروش مواد محترقه و منفجره کرده که با آنان برخورد قانوني مي شود.
وي خاطرنشان کرد: مجرمان سايبري در پوشش فروش مواد محترقه با طراحي درگاه پرداخت جعلي ، اطلاعات کارت بانکي را سرقت کرده و آن را خالي مي کنند.
اين مقام انتظامي گفت: ايجاد صفحات مجازي تحت وب براي خريد و فروش انواع مواد محترقه و منفجره جرم تلقي مي شود که کارشناسان پليس فتا ضمن رصد شبانه روزي درصورت مشاهده تخلف بدون اغماض برخورد خواهند کرد.
سرهنگ جليليان افزود: برخي از اين افراد در فضاي مجازي اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه مي‌کنند که نوجوانان و جوانان بايد نسبت به خطر آن آگاه بوده و عواقب جبران ناپذيري به دنبال دارد.
وي اظهار کرد: مجرمان سايبري مواد آتش زا و محترقه تاريخ مصرف گذشته را از طريق فضاي مجازي به فروش مي رسانند ضمن اينکه کاربران مورد هدف را به درگاه پرداخت جعلي هدايت کرده از آن‌ها کلاهبرداري مي‌کنند.
رئيس پليس فتا البرز تاکيد کرد: باتوجه به خطرات مالي و جاني فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره، از خانواده ها تقاضا مي‌شود بر فعاليت فرزندان خود نظارت داشته باشند.
اين مقام انتظامي بيان کرد: خانواده ها نقش بسيار مهمي در پيشگيري و کنترل فرزندان خود در فضاي مجازي هستند و با کنترل، آگاهي بخشي و نظارت خانواده‌ها مي‌توان آسيب‌هاي شب چهارشنبه آخر سال را کاهش داد.
سرهنگ جليليان بيان کرد: طبق تجربه سال هاي گذشته افراد زيادي دچار حادثه شده‌اند و در برخي موارد جان خود را در اثر ساخت و استفاده از مواد محترقه خطرناک از دست داده اند که کاربران فضاي مجازي مي توانند در صورت مشاهده سايت‌هاي فعال در زمينه آموزش ساخت يا خريد فروش مواد محترقه را از طريق تماس با شماره تلفن 09380 به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا اعلام کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا