انتظامی

کلاهبرداري تلفني با ترفند ” برنده شدن در قرعه کشي “

کلاهبرداري تلفني با ترفند ” برنده شدن در قرعه کشي “

رئيس پليس فتا استان از کشف پرونده کلاهبرداري تلفني با موضوع برنده شدن در قرعه کشي خبر داد و گفت : متهم با ترفند برنده ي خوش شانس قرعه کشي از 30 نفر از شهروندان 2 ميليارد ريال کلاهبرداري کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ “رسول جليليان ” بيان داشت: در پي مراجعه احدي از شهروندان به پليس فتاي استان و اعلام شکايت مبني بر برداشت اينترنتي غيرمجاز از حساب بانکي خود با ترفند برنده شدن در يک قرعه کشي، مراتب به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.
اين مقام انتظامي با اشاره به انجام تحقيقات تخصصي در روند رسيدگي به پرونده ادامه داد: پس از اقدامات فني و تحقيقات سايبري، حساب مقصد وجه کلاهبرداري شده متهمان و با هماهنگي مقام قضائي مسدود شد.
سرهنگ جليليان تصريح کرد: در ادامه با اقدامات چندين روزه کارآگاهان پليس فتا، 4 متهم شامل يک زن و 3 مرد در خصوص اين پرونده شناسايي و در 2 استان در خارج از البرز دستگير شدند.
وي در خصوص شيوه و شگرد متهمان گفت: افزود: ممکن است شيوه هاي کلاهبرداري اين افراد متفاوت باشد اما در نهايت به يک شيوه عمل مي کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهاي ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکي و يا کارت عابر بانک افراد را دريافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد مي کنند.
رئيس پليس فتا البرز با اشاره به محرز شدن 30 فقره کلاهبرداري متهمان با اين شيوه گفت: برآورد کارشناسان از ميزان وجوه کلاهبرداري شده حدود 2 ميليارد ريال است.
سرهنگ جليليان در پايان خاطر نشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که از ارسال و خواندن هرگونه رمزهاي پيامک شده براي ديگران خودداري کرده و مي توانند هرگونه موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت هاي سايبري پليس به شماره تلفن هاي 096380 به صورت شبانه روزي اعلام کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا