اقتصادی

بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح های عمرانی دردست اجرای البرز

بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح های عمرانی دردست اجرای البرز

سید مهدی نیازی معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور، از  اقدامات انجام شده دستگاه های اجرایی استان در پیشبرد پروژه های مهم و کلان عمرانی در حوزه توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی و تامین پایدار منابع آب شرب استان بازدید کرد.

شیریزاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز در تبیین ابعاد این بازدید ضمن مغتنم شمردن فرصت حضور معاون تولیدی، زیربنایی وفنی سازمان برنامه و بودجه کشورگفت:  با توجه به شرایط حساس استان ، همسویی حداکثری اقدامات نظارتی و راهبردی سازمان برنامه و بودجه  استان  با  سیاست های راهبردی کشور در دستور کار قرار گرفته است .

شیریزاد افزود: به منظور ایجاد کارآمدی بیشتر در این بازدید ، ابعاد تخصصی و مبانی طرح های فرادستی حاکم بر مدیریت منابع آبی استان توسط مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز و طرح جامع ترافیکی از سوی اداره کل راه و شهرسازی البرز در حضور ایشان مطرح گردید.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت سازی انجام پذیرفته از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ایجاد هم افزایی و راهبری موثر و نیز  تعریف و پیدایش طرح‌های مهم توسعه ای استان در این بخش در قالب فعال سازی دبیرخانه شوراهای عالی استان ( شورای برنامه ریزی و شورای فنی)، تشکیل گروه های کاری تخصصی و کمیته های فنی ذیل کارگروه های اصلی شوراهای مذکور و همچنین ایفای نقش پر رنگ سازمان برنامه و بودجه  در هدایت هدفمند مطالعات مورد نیاز بخش زیربنایی استان از موارد مورد توجه و تقدیر دکتر نیازی بود.

وی گفت:دکتر سید مهدی نیازی ابتدا از پروژه تصفیه خانه آب شماره 3 کرج  با پیشرفت فیزیکی 25 % دارای ظرفیت 570 لیتر بر ثانیه که جمعیت بالغ بر 220 هزار نفر را در مناطق اسلام آباد ، حصار ، خلج آباد ، کلاک ، رسالت ، ساساني ، دولت آباد ، کوی کارمندان شمالي و جنوبي  و دهقان ویلا  تحت پوشش قرار میدهد بازدید کرده و نکات و تذکرات لازم را در اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر این پروژه مهم یادآور شدند.

شیریزاد یادآور شد: هدف از اجرای این پروژه  استفاده از تخصیص‌های جدید ابلاغي آب های سطحي از محل سد کرج به منظور تأمین آب بخشي از شهر فردیس و مناطق کرج مرکزی در راستای افزایش تاب آوری تأسیسات تأمین و توزیع آب شرب شهروندان خواهد بود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: دومین مقصد بازدید دکتر نیازی ، پروژه خط ۲ قطار شهری کرج به عنوان مهمترین پروژه تامین زیرساخت حمل و نقل ریلی این شهر بودکه ضمن بازدید دکتر نیازی  عنوان نمود:   این پروژه می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت ترافیک این کلانشهر ایفای نقش نماید.

وی تاکید کرد: با توجه به مطالبات مردمی و قابلیت این پروژه در مدیریت ترافیک و تامین حمل و نقل عمومی ارزان برای شهر کرج، بهره برداری بخشی از این پروژه تا سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

شیریزاد افزود: معاون یازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه از پروژه آزاد راه کنار گذر شمالی کرج در مسیر ادامه آزاد راه همت بازدید نمود.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه در ابتدا توسط شهرداری کرج تعریف و قرارداد اجرای آن منعقد شد که باتوجه به اهمیت پروژه و قابلیت سرویس دهی آن در جذب بخشی از ترافیک آزاد راه تهران کرج و ایجاد دسترسی به قسمت‌های مختلف شهر کرج، با تصویب هیأت وزیران و تامین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه، مورد مشارکت دولت با شهرداری کرج قرار گرفت. این پروژه از انتهای آزاد راه همت کرج در محدوده جاده چالوس شروع و با عبور از شمال شهر کرج تا اتصال به آزاد راه تهران – قزوین در محدوده آبیک ادامه دارد. بخشی از این مسیر به طول حدود ۵ کیلومتر از تقاطع بلوار طالقانی شمالی تا تقاطع بلوار شهرداری در آذر ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

شیریزاد ادامه داد: در پایان بازدید که باحضور کلیه عوامل موثر اجرایی پروژه های مذکور انجام پذیرفت ، دستورات و رهنمودهای معاون محترم سازمان برنامه وبودجه کشور مبنی بر ضرورت تعیین اصول و محورهای اساسی توسعه استان، اهمیت مشارکت بخش خصوصی  در پیشبرد پروژه های عمرانی، استفاده از ظرفیت تخصصی شرکت های توانمند داخلی و ایجاد ارتباط و تعامل حداکثری فی ما بین امور های بخشی سازمان برنامه و بودجه کشور با واحدهای ذیربط استانی به ایشان ابلاغ شد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا