انتظامی

ضرورت رعايت اخلاق حرفه اي در فضاي مجازي انتخابات

ضرورت رعايت اخلاق حرفه اي در فضاي مجازي انتخابات

رئيس پليس فتا استان استان از کاربران و ادمين ها خواست در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبري اخلاق حرفه اي را در فضاي مجازي رعايت کنند.

سرهنگ ” رسول جليليان” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهارداشت: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغيير سبک تبليغات و فعاليت هاي مرتبط با فضاي مجازي و حواشي اين فعاليت ها نيز تغييرات زيادي کرده و مديريت اين فضا ضروري است.
وي اضافه کرد: با توجه به در پيش بودن انتخابات، کانال هاي مجازي در خصوص حفظ ارزش هاي اسلامي و رعايت اصول حرفه اي در انتشار مطالب دارند را رعايت کنند.
سرهنگ جليليان افزود: ادمين ها و کاربران فضاي مجازي بايد رعايت اصول اخلاقي در پيشگيري از هر نوع تشنج و تشويش افکار عمومي را داشته باشند.
رئيس پليس فتا استان البرز بيان کرد: هر مقطع زماني و شرايط مناسبتي مطالبات خود را دارد که مديريت اين مباحث اهميت زيادي دارد، نامزدهاي انتخاباتي نيز بايد با رعايت اخلاق حرفه اي در اين عرصه حاضر شوند و از هر گونه تخريب نسبت به يکديگر در فضاي مجازي پرهيز و فقط برنامه هاي خود را ارائه دهند.
اين مقام انتظامي يادآورشد که با نظارت و کنترل بر شبکه هاي اجتماعي توسط ادمين ها در فضاهاي مجازي مي تواند در بسياري از تخلفات جلوگيري شود و کاربران بايد در توليد محتوي دقت لازم داشته باشند چرا که پليس فتا با هرگونه تخلفات که منجر به بي اخلاقي و خارج از چارچوب قانوني باشد به شدت برخورد مي‌کند.
وي اظهار داشت: يکي از موضوعاتي که امروزه فضاي مجازي را تحت الشعاع قرار مي دهد فضاي سياسي است و به طور معمول در انتخابات و مناسبت هاي سياسي اتفاقاتي رقم مي خورد که برخي افراد اخلاق حرفه اي را رعايت نمي‌کنند و دستاويز خبري برخي کاربران سودجو مي‌شوند.
رئيس پليس فتا البرز همچنين به ادمين‌هاي فضاي مجازي تاکيد کرد که با توجه به اينکه مسئوليت فضاي مجازي را عهده دارند از قراردادن هرگونه لينک و آدرس ناشناس خودداري کنند.
اين مقام انتظامي گفت: ادمين‌ها قبل از عضوگيري در گروه‌ و کانال‌هاي خود حتما فعاليت کاربرها را مورد رصد و پايش قرار دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا