اجتماعی

بومی بودن نماینده شاخص اصلی انتخاب باشد

بومی بودن نماینده شاخص اصلی انتخاب باشد

در این دوره از انتخابات مجلس در حوزه شهرستان های کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا حضور کاندیدا های غیر بومی مشهود است، و متاسفانه تعدد کاندیداهای غیر بومی در این حوزه را شاهد هستیم.
بحث بومی و غیر بومی بعد از انتخابات مجلس دور قبل و حضور استاندار در دولت جدید بالا گرفت و مردم نسبت به آن حساس شدند، اما سوالی که در اینجا مطرح می شود، این است، آیا قانون نیز در این باره اظهار نظری کرده است یا خیر؟
بر این اساس یک ماده به عنوان ماده ۲۸ مکرر در فروردین ۹۸ به قانون الحاق شد.
ماده ۲۸ مکرر : هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید منحصراً از یک حوزه‌ی انتخابیه فرعی ثبت نام کنند. ثبت نام در بیش از یک حوزه‌ انتخابیه فرعی موجب ابطال ثبت نام و محرومیت از داوطلبی نمایندگی آن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود.
تبصره ۱ : هر داوطلب نمایندگی باید خود یا یکی از والدینش متولد محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه فرعی محل ثبت نام باشد. یا سابقه حداقل ۷ سال سکونت غیر مستمر یا سابقه حداقل ۵ سال سکونت مستمر متصل به زمان ثبت نام در آن محدوده یا سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آن حوزه را داشته باشد.
تبصره ۲: تغییر حوزه انتخابیه ناشی از اجرای قانون تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مصوب ۲۴ / ۱۰/ ۸۲ باید با رعایت شروط تبصره یک این ماده انجام گیرد.
تبصره ۳ : در صورت انتزاع و الحاق بخشی از یک شهرستان به شهرستان دیگر محدوده حوزه انتخابیه فرعی جدیدترین مصوبه دولت در تقسیمات کشوری می‌باشد.
شاخص بومی بودن زمانی اهمیت ویژه‌ پیدا می‌کند که شما در انتخاب میان دو کاندیدای مومنِ متخصصِ آشنا به امورِ انقلابی دچار تردید باشید، به بیان دیگر، ببینید دو یا چند کاندیدا از نظر داشتن معیارهای مهم اصلح بودن در یک سطح قرار گرفته‌اند، آن وقت است که می‌توان از بومی بودن یکی از آن‌ها به عنوان راهگشای مسئله یاد کرد و به او به خاطر اینکه بومی بودنش احتمالاً (و نه قطعاً) باعث می‌شود انرژی بیشتری در انجام وظایفش در قبال مردم حوزه انتخابی‌اش صرف کند اطمینان بیشتری کرد؛ همین و نه بیشتر.
در بین اسامی کاندیدا های مطرح در کرج ابراهیم رضا پور از شاخص هلای بالاتری از سایر کاندیدا های بومی دارد و برنامه های هدفمند و جامع تری را برای احقاق حقوق عامه مردم دنبال می کند.
رضا پور با تعیین برنامه های جامع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هدفگزاری های شاخصی را در این حوزه ها مشخص نموده است که با اجرای هر یک از این برنامه ها تحولی شگرف در نظام اداره کشور ایجاد خواهد شد.
امید که در این دوره به دور از هیجان و احساسات، هوشیارانه شایسته‌ترین را انتخاب کنیم، شایسته‌ترینی که معیارهای اصلی یک نماینده اصلح را داشته باشد.
ادامه دارد……..

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا