گردشگری

نزدیکی البرز به کانون جمعیتی تهران مزیتی برای گردشگری این استان است

نزدیکی البرز به کانون جمعیتی تهران مزیتی برای گردشگری این استان است

مدیر کل حوزه وزارتی و امور بین الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفتن البرز در کانون جمعیتی و در جوار پایتخت پرجمعیت را مزیتی برای گردشگری این استان برشمرد و گفت: استان البرز از ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه گردشگری برخوردار است و به همین دلیل مورد توجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اتسان البرز حسین ساری در بازدید از پاویون استان البرز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: غرفه آرایی پاویون البرز کاملا متناسب با رویکرد گردشگری سبز و کشاورزی به زیبایی انجام شده است و در نوع خود نوآوری محسوب می شود.
به گفته مدیر کل حوزه وزارتی و امور بین الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان البرز حافظه باغشهری را در خود دارد و اکنون نیز ازباغ ها و زمین‌های کشاورزی خوبی برخوردار است این درحالی است که از لحاظ صنعتی نیز بسیار قابل توجه است.
ساری با بیان اینکه ظرفیت های استان البرز در زمینه گردشگری بسیار زیاد است، تصریح کرد: این استان به دلیل مهاجر پذیری کانون جمعیتی است و از طرفی در مجاورت استان های کانونی جمعیت مانند تهران قرار دارد که این امر سبب می شود تفرجگاه ها و جاذبه های آن محل رفت و آمد گردشگران باشد که این موضع مزیتی بزرگ برای این استان به شمار می آید.
این مقام مسئول با اشاره به نگاه ویژه وزارت متبوع به استان البرز افزود: البرز جزو استان های با ارتفاعات خوب و برف گیر است و این امر در کنار تنوع اقلیمی البرز جذابیتی دو چندان برای آن ایجاد کرده است. اینکه در فاصله ای چند کیلومتری ازشهرستانی کویری مانند اشتهارد به محور کرج چالوس و منطقه سردسیر دیزین می رسیم خود جاذبه ای است که کمتر استانی از آن برخوردار است و می تواند در جهت گردشگرپذیری مورد استفاده قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا