انتظامی

هشدار پليس فتا البرز درخصوص خريد اينترنتي هديه روز مادر

هشدار پليس فتا البرز درخصوص خريد اينترنتي هديه روز مادر

رئيس پليس فتا استان با اشاره به ترفندهاي مختلف کلاهبرداران اينترنتي، در خصوص خريد اينترنتي هديه روز مادر به کاربران هشدار داد.

سرهنگ “رسول جليليان” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار کرد: کلاهبرداران مجازي با ترفندهاي مختلف در هرمناسبت اقدام به کلاهبرداري مي کنند که کاربران بايد مراقب اين ترفندها باشند.
وي اضافه کرد: کاربران فريب وعده‌هاي پوچ و تبليغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند و قبل از اطمينان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بيعانه نکنند.
رئيس پليس فتا البرز گفت: يکي از شگردهاي مجرمان سايبري براي کلاهبرداري از مردم، انتشار آگهي‌هاي جعلي به عنوان فروش محصولات ارزان قيمت در سايت هاي واسط فروشگاهي است.
سرهنگ جليليان به کاربران توصيه کرد که فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي بسيار حساس است و کاربران براي حفظ حريم خصوصي از هرگونه اطلاعات فردي خودداري کنند.
اين مقام انتظامي گفت: کاربران در صورت خريد اينترنتي به اين مناسبت ، به اصالت سايت فروشگاهي و داشتن نماد اعتماد الکترونيک توجه داشته باشند.
وي اضافه کرد: در خريد هاي اينترنتي برخي مواقع تبليغات غيرواقعي وجود دارد که در آنها هويت واقعي فروشنده و مکان وي مشخص نيست، لذا کاربران با دقت کافي بايد اصالت کالا را مد نظر قراردهند.
رئيس پليس فتا استان البرز افزود: کلاهبرداران با ترفند خاصي نظير ايجاد صفحات جعلي پرداخت هاي بانک و فروشگاه هاي مجازي جعلي از کاربران اطلاعات بانکي، شماره کارت، رمز اينترنتي CVV2 و تاريخ انقضاي کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غير مجاز مي کنند.
اين مقام انتظامي اظهار کرد: مردم قبل از خريد مجازي بايد از اصلي بودن صفحه سايت و نشاني اينترنتي مطمئن شوند تا در دام درگاه هاي جعلي قرار نگيرند، در غير اين صورت کلاهبرداران با ترفندهاي خاص مانند ايجاد صفحات جعلي از حساب هاي بانکي مردم برداشت خواهند کرد.
سرهنگ جليليان تاکيد کرد: کاربران در صورت اطلاع از اين‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن 096380به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا اعلام کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا