انتظامی

رئیس پلیس فتا استان البرز از انهدام باند کلاهبرداری فیشینگ خبر داد

رئیس پلیس فتا استان البرز از انهدام باند کلاهبرداری فیشینگ خبر داد

سرهنگ جلیلیان  گفت : متهمین از طریق ارسال پيامک با عناوین مختلف از جمله واریز سود سهام عدالت و سامانه ثنا اقدام به فيشينگ و برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانکي شهروندان می نمودند.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ “رسول جلیلیان” در تشریح این خبر گفت: متهمين با شيوه و شگرد ارسال پيامک هاي داراي لينک آلوده متصل به ربات تلگرامي، شهروندان را به باز کردن لينک اينترنتي مدنظر ترغيب نموده و با هدايت به صفحه فشينگ حساب کاربران را خالي و همچنين با استفاده از نصب بد افزار برروي گوشي مالباختگان ، اقدام به ارسال پيامک انبوه از طريق ربات به شماره خطوط مختلف در سراسر کشور مي نمودند که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در بررسي هاي فني صورت گرفته مشخص گرديد ، متهمین از کارت ملي اشخاصي با هويت هاي مختلف به صورت پوششي وگسترده سوء استفاده نموده که با استفاده از شگرد هاي خاص پليسي و پی جویی های فنی و همچنین بررسي device هاي فعال ، محل سکونت متهمین در استان البرز ، کرج شناسايي گرديد.در مرحله بعد با انجام اقدامات اطلاعاتي صورت گرفته ، محل مخفيگاه و مسيرهاي تردد متهم در کرج شناسايي و با هماهنگي انجام شده با مرجع محترم قضايي اکيپي از مامورين مجرب اين پليس به محل اعزام و با اجراي سناريوي پيچيده و شگردهاي خاص پليسي و طي يک عمليات غافلگيرانه متهمین دستگير و در بازرسي بدني از آنها تعداد دو دستگاه گوشي تلفن همراه و وسايل ارتکاب جرم از جمله ( گوشي – سيم کارت هاي فعال – کارت هاي بانکي اجاره اي و …) کشف و ضبط گرديد .
این مقام انتظامی گفت: پس از انجام تحقیقات و اعتراف متهمین به بزه انتسابی، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال گردید.
رئیس پلیس فتا استان البرز خاطر نشان کرد: با اقدامات فني و تخصصي تعداد دو دستگاه گوشي تلفن هوشمند به همراه وسایل ارتکاب جرم ( گوشي – سيم کارت هاي فعال – کارت هاي بانکي اجاره اي و …) استخراج که در اين رابطه تا کنون تعداد 34 نفر از شکات در سراسر کشور شناسايي شده است .
رئیس پلیس فتا استان البرز به جهت پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه از شهروندان خواست: از ورود به آدرس های اینترنتی مندرج در پیام های دریافتی از سرشماره های شخصی و ناشناس خودداری نمایند و در صورت نیاز به پرداخت وجه به صورت اینترنتی از اصالت و درستی آدرس درگاه های بانکی اطمینان حاصل نمایند.
سرهنگ رسول جلیلیان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در میان بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا