انتظامی

ضربات غیر قابل جبران اعتیاد به زنان و کودکان

ضربات غیر قابل جبران اعتیاد به زنان و کودکان

معاون فرهنگی و اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با بيان اينكه اعتياد يكي از مهمترين معضلات و چالش هاي جامعه امروزي است، زنان و کودکان را به عنوان قربانيان اصلي اين پديده شوم عنوان كرد و گفت: ضربات اعتیاد به روح و روان زنان و کودکان غیرقابل جبران است.

سرهنگ “سید مرتضی موسوی” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: تحقیقات نشان می دهد که بیشتر مردان معتاد از همسران و کودکان خود به عنوان واسطه خريد و فروش و در برخي مواقع نيز براي جابجايي مواد مخدر استفاده مي كنند و براي ایجاد وابستگی و سؤاستفاده بیشتر آنها را به دام اعتياد گرفتار مي كنند.
وي با بيان اينكه اكثر زناني كه همسران آنها معتاد هستند، به مرور به سمت اعتياد كشيده مي شوند و يا به اجبار همسران و يا پدران معتادشان، معتاد می شوند، گفت: به جرات مي توان گفت كه زنان و کودکان از قربانيان اصلي اين پديده شوم به شمار مي آيند.
معاون فرهنگی و اجتماعي فرماندهي انتظامي استان البرز با اشاره به افزايش زنان معتاد، گفت: این وضعیت زنگ خطري براي جامعه ما است و باید سازمان ها و نهادهای متولی اقدامی اساسی انجام دهند.
سرهنگ موسوی در پاسخ به این سوال که آیا آمارهايي از تعداد زنان معتاد کشور و استان وجود دارد، گفت: نمي‌توان آمار دقيقي در اين خصوص ارائه داد چرا كه مراجعه زنان معتاد به مراكز درماني و مشاوره كم است و به همين جهت هم آمار دقیقی از زنان معتاد در پوسته جامعه وجود ندارد و خیلی نمی توان به آمارهای موجود استناد كرد.
این مقام انتظامي با تاکید بر اینکه بایستی زنان، کودکان و نوجوانان آسیب پذیر و در معرض آسیب اعتیاد شناسایی و تحت حمایت های ویژه قرار گیرند، اظهار داشت: بايد برای مقابله و پیشگیری از گرایش زنان به سمت اعتیاد همت بيشتري از سوي مردم و مسئولان صورت بگيرد زيرا آثار و عواقب پديده اعتياد زنان بر جامعه به دلیل اینکه زنان، مادران و تربیت کنندگان نسل آینده هستند بسيار حائز اهميت است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا