اقتصادیسیاسی

اشتباه فاحش اقتصاد ایران الگوبرداری از نظام سرمایه داری است

اشتباه فاحش اقتصاد ایران الگوبرداری از نظام سرمایه داری است

مهدی عسگری نماینده مردم شهرستان های کرج،فردیس،اشتهارد و آستارای البرز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: متاسفانه از دهه هفتاد با الگو برداری غلت از نظام سرمایه داری غرب ، ورود بانک های خصوصی آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کرده اند.

عسگری افزود: با ورود بانک های خصوصی به نظام اقتصادی کشور و پرداخت سودهای غیر متعارف این بانک ها به مردم عملا  ورود سرمایه به تولید و اشتغال دچار مشکل جدی شده است.

وی یادآور شد: بانک های خصوصی با جذب سپرده های مردم و عدم تخصیص تسهیلات این سرمایه های جذب شده در تولید ، اقتصاد مولد بشدت آسیب دیده و متاسفانه سرمایه های مردم از چرخه تولید و باروری خارج و به مسیر های دیگری هدایت شده است.

این نماینده اظهار کرد: با بررسی های به عمل آمده از ابتدای استان شدن البرز تا کنون بیش از 50 هزار ملیارد سپرده از این استان جذب شده ولی تنها 2 درصد از این سرمایه بصورت تسهیلات در استان پرداخت شده است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات ارزی پیش آمده توسط یکی از شرکت ها بیان کرد: اگر تخصیص ارز را به درستی در کشور مدیریت کنیم، ما به ازای صادرات برخی کالاها می‌توانیم در بخش خودرو به ویژه خودروهای کارکرده نیز شاهد این تخصیص ارز باشیم زیرا خودروهای کارکرده زیر پنج سال که مجوز آن را مجلس صادر کرد، به ویژه در بازارهای منطقه دچار افت قیمت شدیدی شده و این واردات می‌تواند تأثیر بسیاری بر قیمت خودرو داشته باشد.

عسگری در قسمتی از سخنانش  با اشاره به توصیه های برخی از دوستان در عدم افشای اینگونه فساد های رانتی افزود: من نماینده مردم شده ام تا مشکلات مردم و جامعه را بازگو کنم که اگر این مهم نباشد خود را نماینده مردم نمی دانم.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا