اجتماعیعلم و دانش

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور: بزرگترین خدمت معاونت علمی به دانش‌بنیان‌ها ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌ها است.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور:

بزرگترین خدمت معاونت علمی به دانش‌بنیان‌ها ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌ها است.

رئیس جمهور و هیات دولت صبح جمعه ۱۷ آذرماه و در دور دوم سفرهای استانی خود به استان البرز سفر کردند.وزرا و معاونان رییس جمهور نیز همزمان با این سفر در شهرستان های تابعه البرز حضور یافته و ضمن افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدی به بررسی مشکلات و نیازهای این مناطق پرداختند.به گزارش خبرنگار ایران روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با  حضور در پارک علم و فن آوری البرزدر برنامه های متنوع این مرکز شرکت کرد. دهقانی فیروزآبادی در حاشیه  رونمایی از دو داروی ضد سرطان که برای اولین بار در کشور تولید می شود با بیان اینکه بزرگترین خدمت معاونت علمی به دانش‌بنیان‌ها ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌ها است تصریح کرد: : امروز همانند سایر بازدیدهایی که از مجموعه‌ پارک علم و فناوری استان البرز و جهاد دانشگاهی داشتیم، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ادامه داد: امروز هم رونمایی از دو داروی بسیار حساس و مهم در درمان سرطان را و هم افتتاح اولین مرکز تولید قراردادی صنایع غذایی را داشتیم.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به افتتاح دو مرکز صنایع غذایی در این پارک، اظهار کرد: این مرکز بستری برای تولید بدون کارخانه برای شرکت‌های نوپا به شمار می‌رود. همچنین امروز در این مراسم مجموعه استودیو و کلینیک عارضه‌یابی و افزایش بهره‌وری صنایع افتتاح شد.

معاون علمی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در این‌ پارک و در هر هفته اتفاقات نویی رخ می‌دهد، حضور معاونت علمی در این مجموعه را نمونه‌ای از تقدیر از فعالیت‌های در حال اجرا دانست.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: من در اسفندماه سال گذشته ساختمان این پارک را افتتاح کردم و در مدت ۸ ماه پیشرفت‌هایی که در آن اتفاق افتاده قابل تحسین است.

وی ابراز امیدواری کرد که این هم‌افزایی افزایش یابد، تاکید کرد: معاونت علمی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته است که مهمترین آن ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌ها است.

درادامه دکتر مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز در حاشیه رونمایی از دو داروی ضد سرطان در کشور با بیان اینکه امروز خط تولید داروی «فسفاماید» داروی کلیدی درمان سرطان تولید شده به دستان توانمند محققان یک شرکت دانش‌بنیان به بهره‌برداری رسید تصریح کرد: امروز ۲ داروی ضد سرطان رونمایی شدکه یکی از داروهای بومی سازی شده، داروی کلیدی درمان انواع سرطان ها است.

رئیس پارک علم و فن آوری افزود:  این داروها در شرایط تحریمی کشور و با حمایت و مشارکت چهار دستگاه از جمله پارک فناوری البرز بومی سازی شده است.

دکتر عباسی در ادامه به موفقیت   پارک علم و فن آوری البرز اشاره کرد و گفت: پارک علم و فن آوری البرز برای دومین سال پیاپی رتبه اول در بخش پژوهشهای  پارکهای علم و فن آوری کشور را کسب کرده است.

وی در پایان گفت مرکز نوآوری احیای واحدهای اقتصادی و افتتاح مرکز هم آفرینی صنایع غذایی و زیستی، هم در پارک علم و فن آوری البرز راه اندازی شد.

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا